Digitale pesterijen en tijdverlies

O, WAT EEN ELLENDE DIE COMPUTERSComputers helpen de mens om tijd te besparen. Tot zover de theorie.

Jaren van mijn leven heb ik al verspild aan die dingen.  Voortdurend nieuwe programma’s aanleren die om de haverklap weer veranderen. Aanpassen van Mac naar PC en weer terug. Websites die weer helemaal omgegooid worden waardoor ik weer mijn weg moet zoeken als ik een probleem wil oplossen (dank u, Belgacom).

Bovendien ben ik google-verslaafd. Een google-a-holic. Iedere vluchtige gedachte die door mijn hoofd gaat en die anders gewoon weer door het raam zou vliegen, moet nu gegoogled en uitgeplozen worden. Wat is die muziek op de radio, even googlen… zanger zat vroeger bij een ander groepje, even googlen… even naar youtube luisteren naar het oude groepje… oh, er is een nieuwe video van dinges, even kijken… terwijl we hier toch zijn, eens kijken of ik iets vind over dinges… Het kan gemakkelijk een uur doorgaan.

Als u ook creatief bezig bent, weet u het wel: er kruipt enorm veel tijd in het uitproberen van dingen die uiteindelijk op een dood spoor belanden. Alweer enkele uren achter de machine die u misschien liever in uw tuin had doorgebracht.

Dan heb ik het nog niet over blogs lezen. Ik had nooit gedacht dat ik zoooveel interesses had. Alles moet ik lezen, en vooral naar de mooie prentjes kijken. Intussen nog een paar podcasts downloaden en eens kijken of er iets gebeurd is op facebook.

Zolang het goed gaat, gaat het goed. En meestal gaat het goed.

Soms gaat het mis. Zoals vandaag. Enkele collega-bloggers hebben iets leuks geproduceerd en ik wil daar op reageren, want dat doet altijd plezier, nietwaar? Opeens is reageren zoals ik het nu al een half jaar doe niet meer mogelijk. That email address is associated with an existing WordPress.com (or Gravatar.com) account. Please click the back button in your browser and then log in to use it.

Frustratie. Er is uiteindelijk vrij snel een mouw aan gepast (als u er ook last van hebt: WordPress gebruikers moeten op het W-tje klikken – zie:  http://en.forums.wordpress.com/topic/you-must-be-logged-in-to-comment/page/8).

Het  heeft me wel weer een half uur gekost.

Dan moet ik er per se nog eens over gaan bloggen ook. En u zit dat allemaal te lezen. Hop, hop, de tuin in, het is lente vandaag!

Dit bericht werd geplaatst in Losse blaadjes en getagged met , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

13 reacties op Digitale pesterijen en tijdverlies

  1. selmasalo zegt:

    Dank je wel voor het uitzoeken.
    Maar je vergat geloof ik nog iets:
    nadat je op w-tje hebt gedrukt, en ingelogd, en op ‘reactie plaatsen’ klikt, blijft het stil. Accepteert-ie nog niks.
    Je moet dan even ‘huidige pagina vernieuwen’ klikken.
    Daarna accepteert-ie de reactie pas.
    Dus wel even je tekst kopiëren als je ‘m al geschreven had, want anders ben je die kwijt.

    Ik ben wel niet (meer) verslaafd, maar herken alles wat je schrijft:
    heb een lang verleden (sinds 1981) in het aan- en gedwongen weer afleren van programma’s.
    Soms wordt het er gewoon slechter op!
    Nu beperk ik me nog maar tot een paar dingen: mailen, een blogje, en soms internet bij wijze van encyclopedie. En verder gewoon leven: echte contacten, fietsen, wandelen enz.

    • muizenoren zegt:

      Zo zie je maar, bij mij ging het dan wel weer zonder de pagina te vernieuwen. Het blijven eigenaardige dingen. 🙂
      Het is een heerlijke dag om te fietsen en te wandelen, geniet ervan!

  2. knutselsmurf zegt:

    In en uitloggen is, in tegenstelling tot wat mensen vaak denken, niet afhankelijk van het aan en uitschakelen van je eigen computer. WordPress.com stuurt je een cookie, en zolang jouw computer in het bezit is van dat cookie, ben je ingelogd. Dus : instellen dat cookies bewaard moeten worden en niet uitloggen bij wordpress.com, en alles werkt zoals je wil.

    Je hebt gelijk, het is mooi weer, wat doe ik hier ?

  3. Aad Verbaast zegt:

    Het leven zit vol verrassingen. Op de meeste zit je niet te wachten.
    Een mooie dag en alle dagen er na gewenst 😉

  4. assyke zegt:

    je ging precies op tijd naar buiten
    de eerste ochtendfrisheid achter de rug
    kijk, bloggen kan dus ook functioneel zijn

    ik had er een dag last van, maar nu kan ik overal reageren
    zonder iets geks te hoeven doen,
    hopelijk dat WordPress deze gekkigheid ongedaan maakt
    want het is niet bloggersbevordelijk

  5. fluwijn zegt:

    Het is een tijdrovend ding, die computer. Ik zou mijn pc wel eens op winterslaap willen zetten. Maar dat hou ik geen twee dagen vol.
    Groetjes !

  6. appelig zegt:

    Het hele leven gaat aan me voorbij terwijl ik achter een computer zit. Als ik toch eens buiten in de zon zou gaan zitten met zo’n ding. kwam ik er nooit meer vandaan. Bedankt voor de wordpresstip, dat scheelt me weer een half uur. 😉

  7. ejwblog zegt:

    Ik had er ook last van maar toen ik op het ”W”tje klikte kon ik gewoon reageren
    Als het mooi weer is ben ik weg. Het moet leuk blijven.

  8. sterre zegt:

    Elke keer weer erger ik mij blauw aan het feit dat ik niet ingelogd ben en begin te reageren. Ooit kwam ik per toeval erachter hoe het moest, maar toen vergat ik het weer. Merci voor de reminder 😉

    En in de tuin gaan werken? Waarom? Ik doe dat niet graag…

  9. cornutus zegt:

    Inderdaad, ik had ook gelezen de tuin in en werken. Dat leggen wij onszelf kennelijk op. 😉

Geef een reactie

