Vandaag overleden: Lucio Dalla. Weer een liedje uitgezongen.

Muizenoren

In de loop der jaren heb ik menig lunchuurtje doorgebracht bij de Sicilianen rondom het Brusselse Schumanplein. Ze leken altijd blij me te zien en ik kon er terecht voor een bord warm en lekker eten.

De laatste paar jaar ging ik er veel minder vaak. Ik kon hun muziek niet meer aanhoren. Jarenlang dezelfde vijfentwintig liedjes. De honderdste keer Felicita van Romano & Albina Power, daar zou u ook niet felice van worden.

Henna van Lucio Dalla heb ik er nooit gehoord. Misschien is dat ook beter zo. Met een krop in de keel is het moeilijk eten.

Genoeg gevochten nu.
Zie je niet dat we niet eens meer overeind staan … heb een beetje medelijden.
En jij zit daar maar doodgemoedereerd te roken,
Dus is het aan mij om te spreken, om je in vertrouwen te nemen.

Morgen, morgen, wie weet wat morgen wordt.
Ik weet bij God…

View original post 202 woorden meer

Dit bericht werd geplaatst in Losse blaadjes. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

