Werkbeest gezocht

Wanneer ik weer begin te werken, zou ik het liefst een kantoor delen met een Werkbeest. Een Werkbeest is een beest dat aan uw voeten ligt terwijl u werkt.  Katten hebben de neiging om óp het werk te gaan liggen en dat is storend. Een hond is hier dus een betere keus.

Het eerste Werkbeest dat ik leerde kennen was het stokoude poedeltje van de conciërge. Ik denk dat ze hem schoor met de grasmachine, en hij stonk een beetje, zoals de conciërge zelf. Ik was in die tijd jong en dom, en ik had geen idee van wat het is om oud te worden. Voor mij stond niet meer kunnen gelijk aan niet meer willen. Tot ik het poedeltje leerde kennen. Dat was echt geen komedie. Er was geen twijfel aan, hij wilde graag de koekjes pakken die baasje boven zijn hoofd hield. Maar als hij sprong kraakten zijn gewrichten. Erg hoog sprong hij niet meer en hij jankte er een beetje bij.

Ik heb mijn vorige job aangenomen omwille van een hond. Een kantoor met een hond kan niet helemaal slecht zijn, dacht ik. Molly, de hond van de baas, was niet echt aanhankelijk. Eigenlijk negeerde ze iedereen, behalve wie haar iets te eten gaf of met haar ging wandelen. Niet onvriendelijk, maar een beetje een berekenende hond. (Wat u nu zit te denken over honden en hun baasjes is volledig voor uw rekening.) Toch was ze een icoon van rust en huiselijkheid in de dagelijkse stress.

Tegen de tijd dat Molly ziek werd en thuis bleef, begon een collega zijn jonge hond mee naar kantoor te brengen op vrijdagen. Laika was speels en zwart als de nacht, en haar enthousiasme moest voor een groot deel van de dag aan de leiband gelegd worden. We keken uit naar vrijdag omdat Laika dan kwam. Laika ging iedere week naar de hondenschool en was dus nog in opleiding als Werkbeest.

Toen de collega vertrok, bleven wij hondenloos achter. Het was het begin van het einde. De magie was weg en ik begon steeds meer te dromen van een carrière als hondenwasser. Misschien moet ik daar echt eens werk van maken.

Als u een kantoor hebt met een Werkbeest, laat het me alstublief weten. We zullen het zeker goed met elkaar kunnen vinden.

Dit bericht werd geplaatst in Losse blaadjes, Werk en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Werkbeest gezocht

  1. appelig zegt:

    O, wat zou ik dat graag willen. Een kantoor met een hond of dat je je hond mag meenemen (die moet ik dan nog wel even aanschaffen).

Geef een reactie

