Het pakje

Het is van groot belang om de lokale middenstand te steunen, dat weet iedereen die er over nagedacht heeft. Hoe zou uw buurt er wel niet uitzien zonder winkels en restaurantjes? Verschrikkelijk doods en saai, nietwaar? Ik heb daar ook over nagedacht en ik steun de lokale middenstand zo veel ik kan.

Toch overkomt het me wel eens om dingen via internet te bestellen. Het gaat dan meestal om kleding. Een verkoopster die mij staat aan te moedigen bij het passen kan ik goed missen. In sommige winkels hangt zelfs geen spiegel in het pashok, een mens moet het hok uit om zich te spiegelen. Daar sta ik dan in een rok, met witte blote benen, op mijn sokken. Moet ik me zo vertonen aan de hele winkel? Nee, kleren pas ik het liefste thuis.

Meestal doe ik beroep op een bekend modebedrijf met hoofdzetel in Düsseldorf. Na enkele dagen kan ik mijn pakje afhalen in de krantenwinkel en als ik niet tevreden ben, mag ik het daar gaan terugbrengen. Zonder kosten. Ik vind dat een beschaafde regeling.

Soms koop ik ook wel eens wat bij andere internetbedrijven, die niet bij de krantenwinkel leveren. Zoals nu, ik heb net een pakje besteld. Dat is dan moeilijk. Vroeger liet ik dat naar kantoor sturen, maar voorlopig zit ik thuis. En ik heb hier geen receptioniste. Dus wacht ik, want ze kunnen op ieder moment komen.

Zolang mijn pak niet aangekomen is, kan ik in principe de deur niet uit. Ik durf ook niet in bad overdag, zolang mijn pak niet aangekomen is. Mijn haar wassen gaat nog net.

Nu denkt u wellicht: “Dat is onzin, ze kan het toch ergens anders laten leveren?”
Maar zo ben ik niet, ik ga niemand met mijn probleem belasten. Het is een hele verantwoordelijkheid om zo’n pakje aan te nemen.

U zou zelf ook niet willen dat ik u daarmee zou lastig vallen.

Dit bericht werd geplaatst in Losse blaadjes en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Het pakje

  1. hanneke zegt:

    leve internetwinkelen!
    we hebben hier een kantoor aan huis, dus er is altijd iemand om het pakketje aan te nemen.
    lekker makkelijk

Geef een reactie

