Het belang van routine

Eerder dit jaar ben ik samen met een paar collega’s aan de deur gezet. Het is geen drama, na tien jaar in dezelfde job was het tijd voor iets nieuws. Wat dat precies zal zijn, daar ben ik nog niet helemaal uit.

Na enkele maanden van pure opluchting en uitslapen tot half acht, komt binnenkort de tijd dat ik weer eens aan de slag zal moeten. Ik kijk er niet naar uit, maar ik bereid me voor.

Dus zet ik nu al de wekker om half zeven. Zelfs dat is nog wat laat; als ik echt de trein moet halen maak ik daar kwart na zes van. Ik ontbijt graag warm met eitjes en koffie. Ook aan dat hondenhaar van mij is nogal wat werk ’s morgens.

Twintig voor zeven zet ik de televisie aan voor een kwartiertje ochtendgymnastiek met Nederland in Beweging. Op de Belgische televisie doen ze dat niet meer. Wij hebben alleen nog kookprogramma’s. Onterecht, want dagelijks wat gymnastiek is goed voor een mens. Dat wist Nelson Mandela op Robbeneiland ook al.

Mettertijd zijn trainers Olga en Duco en ik goede vrienden geworden. Samen doen we danspasjes en rekoefeningen. We huppelen wat af. Dan doen we armoefeningen met flesjes mineraalwater in de handen. Op het eind geven we onszelf soms een flink applaus, want wij zijn kanjers.

Alleen als het pijn gaat doen aan mijn knieën, ga ik koffie zetten.

Dit bericht werd geplaatst in Televisie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

