Herfstgoud

We zijn een maand in de herfst en de zon geeft niet op. Daar zit ik dan, buiten in het zonnetje, en eet pompoensoep met koriander.

Pompoen schillen en in stukken snijden. De pitten bewaren om later te roosteren. Wat olijfolie verwarmen in een grote kookpot en de stukken pompoen wat laten stoven. Een koffielepel korianderzaad pletten in de vijzel en bij de pompoen doen.  Nog wat korianderpoeder en wat komijn erbij. De pot bijvullen met kippebouillon. Laurierblaadje erbij (twee mag ook).  Zeezout erbij naar smaak. Laten sudderen, tot de pompoen zacht is. In een kommetje scheppen met een toefje verse koriander, heerlijk. De rest van de soep laten afkoelen, wegzetten en later opeten.

Dit bericht werd geplaatst in Eten. Bookmark de permalink .

2 reacties op Herfstgoud

  1. Joost Lips zegt:

    Een nieuw blog; treffende mooie teksten.
    En een grote fan van de Kinks zie ik . Eergisterenavond maakte ik muziek met twee van mijn broers en kwamen the Kinks ook volop in onze aandacht.
    Ga het recept eens uitproberen.

  2. muizenoren zegt:

    Dank je voor de aanmoedigende woorden! Dit is allemaal nog erg nieuw voor mij.
    Inderdaad, de Kinks waren absoluut schitterend.

Geef een reactie

